mystoryinlife

Alla inlägg den 19 april 2017

Av Madeleine - 19 april 2017 23:06

Alla har vi dåliga dagar som bra dagar. För mig har allt bara känts jobbigt. Hur jag än sminkar mig som

jag gör på samma sätt varje dag, sätter upp håret på mitt sätt och väljer ut kläder jag är bekväm i men

ändå har självförtroendet spelat ett spratt med mig idag. Grejer som situationer jag aldrig annars inte är

obekväm i blev jätte jobbiga just idag. Människor runt mig jag nästan aldrig är blyg inför som jag känner

bra kunde jag knappt kolla på idag. Det blir som ett vakum,allt annat runtomkring dig försvinner. Du hör

dina egna tankar som om någon pratar dig i örat,du känner hur hjärtat nästan slår utanför din kropp och

man säger till själv hur dålig man är. Där efter ett tag när stressen på mig själv kommer då sitter gråten

i halsen men du vill inte visa det för någon annan så du biter dig i tungan.Dom här dagarna är inte skoj

när man tappar sig själv så hårt och verkligen tror på att man inte duger exakt som man är men det är

då man behöver någon som lyfter en. En promenad brukar alltid funka för mig men idag var känslorna

starkare än vanligt. I panikens stund ringer min moster mig, hon undrade ifall vi inte skulle fixa slingor

idag istället för imorgon. Det var nästan som att hon visste att jag behövde henne just då i den stund.

Egentid med min moster är något av det bästa jag vet,hon har alltid varit som en extra mamma under

hela mitt liv. Hon är mer ungdomlig än min mamma vilket gör att saker är lättare med henne för vi är

mer lika på många sätt. Slingorna blev super snyggt! Egentligen var slingorna det vi skulle fixat men

blev riktigt ompysslad med sminkning också. Kommer inte ens ihåg senast  någon pysslade om mig,

det kändes jätte bra,jag kände mig viktig. Efter tre timmar ihop ensamma gjorde min dag till det bättre

och jag kände hur den stunden ihop med moster var verkligen något jag behövde just där och då idag.


 


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


~ Från och med nu, här och nu ~

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<<
April 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

mystoryinlife


Ovido - Quiz & Flashcards