mystoryinlife

Direktlänk till inlägg 24 april 2017

En orolig själ?

Av Madeleine - 24 april 2017 14:29

Ibland eller ganska ofta brukar jag undra om det verkligen kan finnas någon som tänker och oroar

sig nästan dygnet runt av egentligen ingen anledning lika mycket som jag ? Det finns alltid något

som oroar mig,som skrämmer mig,gör mig nojig och ledsen. När dom känslorna kommer då finns

det inget som kan ta mig ner på jorden,jag ifrågasätter allting och måste bolla funderingar & frågor

med någon som verkligen känner mig vilket oftast blir mamma. Jag hatar mig själv i just dom här

stunderna för hur lugnande svar jag än får och egentligen vet tar oron över känslorna och allt som

är realistiskt finns inte ens för mig. På grund av allt det jobbiga i livet som vart,mitt självförtroende

som inte ens existerar har gjort att jag inte tror på mig själv i någon situation med någonting. Jämt

rädd att ifall jag är glad en vecka och något händer lägger jag skulden på mig själv att hur i världen

kunde jag någonstans tro att det skulle gå bra för mig,att nu kommer jag bli glad. En liten grej som

händer får mig att falla så hårt. Alla svek,lögner,besvikelser och falska människor som förstort ens

liv har gjort mig till en orolig själ. Det finns nästan aldrig en stund i min vardag där jag känner lugn

eller lättnad eller glädje för jag är orolig nästan dygnet runt över olika saker. Jag vill verkligen vara

genuint glad eller ännu bättre lycklig men jag vet inte hur man är det,det är en känsla jag totalt har

glömt bort hur det är att vara. Det är många gånger jag drar mig i håret,sätter mig på huk och bara

gråter för den här oron tär på mig men jag vet inte hur jag ska göra mig av med den. Jag vill kunna

tycka om mig själv men det går inte. När andra runt mig ställer frågan -men du vet väl att du är bra?

Då får jag panik,stirrar på dom,hjärtat slår hårt och det är blir svårt att andas. Jag vet vad dom vill

ha för svar men jag kan inte för jag tror inte på något med mig själv och det är skiiit jobbigt. Är det

nån annan som känner igen sig i dom här känslorna eller är man knäpp?? Jag hoppas det finns en

dag där ingenting kan påverka mig längre,tankarna är borta,jag är lycklig och ser det bra hos mig :)


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madeleine - 4 augusti 2017 19:22


Jag gick runt hela morgonen idag och var helt säker på att det var onsdag idag. Glädjen när jag satt på bussen några timmar senare och kom på mig själv -men vänta,det är fredag idag! Då kan man ju inte annat än bli glad :D Tog nyss cykeln till af...

Av Madeleine - 3 augusti 2017 18:22


Jag läste en artikel igår på aftonbladet om en 23-årig kille från norge som hemskt nog var med om jordbävningen i grekland för någon vecka sen. Han har spelat fotboll hela sitt liv,det han brinner för vilket jag vet hur det är att ha något man le...

Av Madeleine - 2 augusti 2017 22:36

För ett år sen fick vi reda på min morfar drabbats av en väldigt ovanlig blodcancer,man får 2 till 5 år att leva och det har snart gått två år. Det är skrämmande. Till en början var det egentligen ingen som förstod att det var allvarligt men dom ...

Av Madeleine - 1 augusti 2017 18:59


Long time no see,nu blev det ett till sånt där långt uppehåll som jag sa till mig själv att det inte skulle bli den här gången men vi kan kalla det ledighet under sommaren. Jag kan inte förstå hur vi redan är i augusti ?? Vi gick nyss och vänta p...

Av Madeleine - 30 april 2017 17:13


    Vill önska alla en trevlig valborg,hoppas den blir mysig och bra vad ni än gör. Jag ser fram emot min valborg som jag trodde inte skulle bli av men nu kommer den bli bättre än vad jag kunde hoppats på. Glad valborg på er <3 ...

Presentation


~ Från och med nu, här och nu ~

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<<
April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

mystoryinlife


Ovido - Quiz & Flashcards