mystoryinlife

Alla inlägg den 1 augusti 2017

Av Madeleine - 1 augusti 2017 18:59

Long time no see,nu blev det ett till sånt där långt uppehåll som jag sa till mig själv att det inte skulle

bli den här gången men vi kan kalla det ledighet under sommaren. Jag kan inte förstå hur vi redan är

i augusti ?? Vi gick nyss och vänta på att vintern skulle gå över för att längta till sommaren som bara

var runt hörnet. Nu är sommaren snart slut istället,igen! Det går lika fort om inte ännu fortare för varje

år som går. Har sagt till mig själv i några år nu att -den här sommaren ska jag verkligen njuta till max-

men varje år i slutet på sommaren står man lika häppen och undra vart sommaren tog vägen?? Synd

att vädret inte varit på topp här i västerås men för mig har det här vart den bästa sommaren på många

år,det har verkligen hänt mycket på lite tid. I maj tog det slut mellan mig och min pojkvän men nu efter

fyra månaders uppehåll har vi hittat tillbaka till varandra mer än någonsin. Vi har börjat prata om våran

framtid att börja bilda familj ihop vilket han aldrig ville ta upp innan. Vi har vart på våran första semester

ihop då vi äntligen fick ihop våra ledigheter samma vecka. Det blev en vecka i Finland,jag vet det låter

inte speciellt roligt finland liksom av alla ställen men asså det var min bästa vecka i mitt liv. Vi gick upp

för två berg där vi såg all sjö och skog långt uppifrån,vi bastade vilket blev något till min favorit grej att

göra,satt framför brasan i stugan mitt inne i en skog varje kväll innan vi skulle sova. Det fanns ingen el

eller dusch eller internet men det var precis vad jag behövde frånkoppling vara offline från omvärlden i

en hel vecka. Det var ren heling,min kropp blev som ett med mig. Jag har aldrig känt mig i sån frid med

mig själv. Vi har varit på Gröna Lund,vi fick en sån där riktig varm sommardag/kväll med en jätte vacker

solnedgång som var magisk att se. Vi firade våran tre årsdag med att egentligen gå på sommarkrysset

men vi blev mer sugna på att åka karuseller. Då det var våran dag fick jag en tur i kärlekstunneln,det var

super romantiskt ^^ Vi tog en runda i lustiga huset också vilket är min favorit. Som barn kunde jag köra

den rundan upp till 50 gånger utan att tröttna. Nu när jag inte varit på grönan på flera år var det som att

vara ett barn igen där inne. Har fått se min yngsta kusin ta studenten vilket var rätt ofattbart då han nyss

var en liten pojke och alltid ville upp i min famn. På söndag åker jag till Göteborg vilket är min favorit -att

-göra-varje-år tripp med mamma. Det ska bli skönt men en sista mini-semester i min favoritstad,hoppas

på fint väder bara men oavsett är det alltid skönt att byta miljö om det så bara är för några dagar är det

bättre än inga dagar alls. Som ni hör har min sommar varit superb men än är den inte slut och har vi lite

tur kanske det till och med är varmt och fint ända till slutet av september. En sak som är säker är att jag

har älskat den här sommaren,det finns inget att klaga på. På väldigt länge jag är verkligen lycklig japp<3

 



Tidigare månad - Senare månad

Presentation


~ Från och med nu, här och nu ~

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

mystoryinlife


Ovido - Quiz & Flashcards